tentang pelangi

Thursday, October 22, 2009

Sakit Yang teramat+Tak tahan

Halooo kawan kawanku semua~......
Aku nak citer korang pernah sakit perut tak mase wat Exam....???Korang rase macam nak give tak??
Hari nie kat sekolah aku sakit perut sangat sangat..Rase tak tahan..Dah lah ade exam pulak tu...Rase tak selesa betul..Korang mesti pernah merasakan...Aku pagi tadi,sebelum nak pergi sekolah dah masuk tandas dah..Tapi sampai je kat sekolah aku terasa sakit perutlah pula..Mula mula tu sakit macam biasa..Tapi time nak jalan masuk kelas,aku terasa macam pisau yang menusuk nusuk ke perut aku..Aduh!!!Time tulah aku teringat kenapa aku sakit sangat.Sebab petang semalam aku makan cili banyak sangat...Seronok aku makan
mangga cicah dengan cili yang pedas sampai diri sendiri nak SPM pun masih nak makan buah mangga yang masam tu...Aduh ai Nick nie sedarlah sikit awak tu nak exam.Nanti jadi pelupa kank...

Dahlah hari nie exam Chemistry,Physics,dengan moral...Tu pun,nasib baik paper 1 je hari nie...Memang aku tahan sangat sangat sakit perut aku pagi tadi...Paper pertama dah chemistry....Dengan sungguh sungguh aku buat sambil menahan pisau yang mencucuk perut aku nie...Tak senonoh betul aku nie sampai bagitaw kat orang lain yang aku sakit perut.Abang pula nasihat kat aku untuk pergi tandas dulu.Tapi aku tak nak...
Yang peliknya aku silap cepat pula buat soalan chemistry tu..20 minit sebelum tamat mase menjawab,aku keluar pergi tandas yang dekat dengan kelas aku...Masuk je tandas aku terasa nak muntah menghidup bau yang teramat menyiksakan hidung aku.Aku just basuh tangan je time tu...Pastu aku masuk kelas balik...10 minit terakhir sebelum tamat masa menjawab paper chemy,abang suruh aku pergi lepaskan dulu..Dengan muka yang pasrah,aku keluar balik semula untuk pergi tandas.Tapi kali nie aku pergi tandas kat blog B yang teramat jauh dari kelas aku yang berada di blog E.....Nasib baiklah tandas blog B nie bersih hari nie....Tapikan,time masuk je tandas tu,tetiba rase sakit perut aku hilang...Aduh pelik betul...tadi dalam kelas terasa nak pecah perut nie...Aku cuma cuci mata tengok benda yang tak berfaedah kat dinding tandas hasil usaha keras pelajar senawang yang gatal tangan...Dengan pasrah juga diriku yang berbaju biru nie round satu sekolah untuk menghilangkan sakit perut aku nie....Time aku nak balik kelas tu,budak budak nie dah kutip kertas jawapan and aku cuma relaks duduk dan berusaha menenangkan perut aku yang sedang dilanda peperangan nie..ADUH!!!hari yang paling malang..Memang tak pernah aku sakit perut time time nak exam nie..After that,menjawab paper Fizik.Dengan tenang dan ade sakit sakit sikit aku berjaya menjawab habis semua soalan...Kenapa soalan SBP senang ek??Bagi aku,trial N9 paling susah giler!!!

So korang ambik iktibar daripada apa yang nick lalui hari nie...Memang kata orang sukar dijangka penyakit itu akan tiba.Tuhan cuma nak uji kesabaran nick hari nie..Mula mula tu,nick rase cum tak nak ambik ujian tadi sebab nak balik rumah..Tapi disebabkan usaha nak buat juga,Nick teruskan menjawab dan mungkin ada hikmah disebalik semua tu...Bukan apa,yang peliknya,sebelum nie bila jawab paper chemy dengan fizik,Nick selalu tak sempat nak jawab semua sekali soklan..Kadang kadang tu,sampai 10 soalan tak sempat..Tapi hari nie 10 minit awal dah siap...Mybe sebab sakit perut nie meransang otak aku untuk nak cepat siap...Aduh nasib baik sakit dah reda....hik3 nak senonoh betul Nick nie citer benda nie kat korang semua.

No comments:

Post a Comment