tentang pelangi

Tuesday, December 8, 2009

Satu lagi...

Hanya satu lagi buat aku.....
 Sampai sekarang aku masih bertahan sekuat mana yang boleh...Tinggal reka cipta je lagi.
Aku berharap dapat buat terbaik untuk paper nie.Sape tak nak dapat result baguskan.Hari nie aku hampir putus asa...Cket je lagi tapi diselamatkan dengan semangat ingin berjaya.Ye aku taw aku cakap dengan kengkawan aku tadi yang aku give up tapi dalam hati aku,masih ada timbul semangat nak terus berjuang.Kalau ini takdir buat aku,aku terima dengan redha dan seikhlas hati...Aku berjuang untuk gred aku..
Aku cukup kagum dengan semangat Kang Ji Won dalam citer Death Bell..Dia berjuang untuk markah dia walaupun terpaksa berhadapan dengan masalah..Aku cukup insaf bila dengar Ji won kata yang dia akan berjuang habis habisan untuk dapat gred terbaik dan jadi pelajar nombor 1 dalam sekolah...Aku sedar walaupun aku nie lemah tapi tak bermakna aku akan lemah selama lamanya...Seperti mana Kang Ji won.
Begitu juga dengan Chung Shang yang tak pernah abaikan pelajarannya walaupun dia menghadapi masalah yang sama seperti Ji won...Ye watak watak nie buat aku sedar bila aku fikirkan mase depan aku...
Memang aku terpengaruh dengan citer2 korea...Ye aku sedar sekarang...aku sedar yang mase depan aku
semua bergantung pada kekuatan dalam diri...

Aku akan pegang prinsip hidup tak nak mengaku kalah!!
Biarlah aku mula dari bawah kalau itu adalah takdir buat aku...
Aku terima seadanya.......

Hari nie seronok je tengok budak class aku yang dah habis paper...Budak 5Arif sorak sungguh.
Tak pe sabar nick...Esok turn ko pulak bersorak habis2..Ye hari nie last paper bagi class aku tapi yang ambik subjek tambahan macam aku nie esok ialah last day...Doakan aku buat yang terbaik ye...
Lagi sekali perasaan aku bercampur baur bila masing masing lepas nie takkan jumpa antara satu sama lain.
Perasaan aku sangat2 sakit bila aku fikir perkara nie...Tapi kat sinilah tempat aku meluahkan perasaan yang terpendam.Seronok je aku tengok budak2 class aku...Seronok aku tu bermakna last day aku nampak diaorang berbaju sekolah.After this no more school uniform dalam hidup masing2.Sebak tu memang sebak sebab esok juga kali terakhir untuk aku mengenakan baju uniform biru yang dari form 1 aku bergelar pengawas sekolah sampai form 5..Sangat2 sedih bila besok kali terakhir dan inilah pengakhirannya buat aku
bergelar pengawas sekolah menengah...Banyak sangat memori manis yang memang sukar nak dipadamkan.
Ye aku akan pandang bila aku rindu barang2 sekolah aku nanti...Ia akan jadi khazanah dan harta paling bernilai dalam hidup aku.....

Dalam mase yang sama hati ini masih mengharapkan seseorang...
Seseorang yang tak perlu aku kenalkan tapi bila senyuman itu membuatkan aku mengimbau hari pertama aku luahkan perasaan ini terhadap dia...Ye ingat lagi tentang dia??Dia orang pertama bagi aku...
Tapi biarlah perasaan ini terbuku begitu sahaja...Kalau aku mengharapkan sesuatu daripada dia,sanggup ke dia buat??Kenapa perasaan ini tetap hadir walaupun aku dah lupakan...Kalau ini dinama kasih patut ke aku sekali lagi bagitahu??Persoalan nie tidak akan terjawab kalau aku sendiri tak bertindak....2 orang yang terpaksa aku fikirkan...Biarlah aku saja yang tahu.....

No comments:

Post a Comment