tentang pelangi

Wednesday, September 9, 2009

Perjalanan Dalam Kehidupan


Salam buat diri yang tidak berteman ini...
Kenapa hidup ini penuh dengan penderitaan???
Entahlah asal aku tetiba fikir pasal benda nie...
Mungkin aku dah semakin matang dalam berfikir...
Setiap manusia yang berada diatas muka bumi tuhan yang fana
ini tidak lekang daripada masalah yang menimpa..
Macam aku juga,sebagai seorang manusia yang ada kalanya
melakukan kesilapan...
Memang hidup seseorang itu sudah tertulis yang telah telah ditentukan
oleh tuhan....
Kerana setiap kegagalan yang dilakukan pasti ada jalan penyelesainya..
Dan pengalaman daripada kegagalan itu mengajar kita erti kehidupan sebenar..
Ada sesetengah orang tu pula apabila menghadapi masalah,terus give up
and putus asa..Bagi aku,jalan terbaik untuk menyelasaikan masalah adalah
berfikir dahulu dan pergi jauh(bukan lari dari rumah).........
Bagi akulah tak taw orang lain..
Memang banyak cabaran dalam hidup nie...
Sbb tulah tuhan turunkan ujian buat manusia agar
manusia belajar daripada tidak melakukannya lagi..
Jadi,fikir2kanlah kenapa manusia dimuka bumi ini tidak
semuanya dilahirkan sempurna.....Sekian..

4 comments:

  1. oit...aku dh follow blog kau..
    follow r blog aku ouh... ;)

    kegagalan tu memberi kita ketabahan jiwa...

    ReplyDelete
  2. welcome ouh..tp aku cm knal gmbr tu...haha

    ReplyDelete